söndag 6 december 2009

2:a advent.

Tänk vad tiden går ändå. Nu är det 2:a advent och julen närmar sig med stormsteg. Nu är alla ljusstakar på plats och hallen är helt färdig, det var den till 1:a advent precis som jag ville. Badrummet närmar sig färdigt, taket bör målas minst 1 gång till så det ser proffsigt ut :). Sedan skall möblerna på plats där. Det kommer bli skitfint.

Nu är LIA-tiden slut och tiden på Barnmottagningen är över. Det har varit lärorikt och faktiskt kul. Jag får ta tillbaka om jag har sagt något annat eller varit skeptisk förut. Sjukhus är inte så farligt som jag trodde från början. Får se om det finns något jobb till mig därute efter jul, har sökt en hel del faktiskt. Nu börjar den fruktade tiden i skolan, projektarbetet som skall redovisas. Ingen kul grej om man får säga så. Idag kommer min kompanjon hit så vi får det överstökat med förberedelser.

I början på veckan var jag och Magna ute med Turbo och hans matte. Tänk vad lite träning hemma på gårdsplanen kan göra. Magna gick fot nästan hela vägen, hon drog inte i kopplet en enda gång. Jag som matte var mäkta stolt över det lilla livet. Får hålla tummarna för att det inte var en engångs grej... Man vet ju aldrig med den lilla damen.

Ok det var allt blogga lugnt så hörs vi snart igen. //Anette

1 kommentar:

  1. Hipp hip hurra vad du är bra. Du har gjort det asbra.
    Kram Malin

    SvaraRadera

Alla helgona var det ju...

Alla helgona var det ju...
Ett alster av Johanna.