torsdag 31 december 2009

Oops, vart tar tiden vägen?

Hoppsan vad fort tiden går. Nu är det sista dagen på året. Dags att börja fundera på vad man har hunnit med under året som gått. Ok, det blev en del hundträning, det blev det. Vi har faktiskt gått 2 kurser under året, det har varit roligt och lärorikt. Jag har också märkt hur olika hundkurserna kan vara, en del positivt och en del negativt. Den sista kursen var dock helt positiv om man bortser från att vi inte var med på sista tillfället när man fick sitt "diplom" på att man gått kursen. Men det är inte hela världen.
En annan sak som vi, jag och Magna var överens om var att vi skulle börja ta tag i detta med koppel, jag var överens. Det har vi gjort, funkar faktiskt ganska bra både i sällskap med kompisen Turbo och Nikita. Det var något jag aldrig trodde skulle gå men det gjorde det. Tog nästan hela året dock men nu har vi rott det iland.
Skärpa oss med pälsen var det visst också, mmm det löste jag ganska bra. Jag klippte ner den och den är rätt ok, finns fortfarande tovor men de skall bort de med.

Till året som kommer har vi inte så stora tankar men det finns förstås önskemål. En kurs i rallylydnad tillexempel hade varit kul. Magna instämmer helt och fullt. Långpromenader skall väl gå att få till minst 1 gång i veckan, dags att röra på fläsket tror jag maken skulle säga. Promenader är det ju lite si och så med, men det nya året får helt enkelt príoriteras med det.

Just för stunden ligger Magna i soffan och tar igen sig, hon skall nämligen på fest sedan nere hos Nikita. Hur nu hundar festar men ändå. Dock är hon inte tillräckligt gammal för att få gå själv så hela familjen följer med för att se till att det går rätt till.

Det var allt för denna gång och från oss till er ett riktigt Gott nytt År!

1 kommentar:

Alla helgona var det ju...

Alla helgona var det ju...
Ett alster av Johanna.