söndag 31 maj 2009

Solsken!!!

Jag sitter ute i solskenet och skriver idag. Magna ligger under i bordet i skuggan och har det riktigt skönt. Hon vill inte vara inne överhuvudtaget just nu. Går jag ut och lämnar henne inne så ylar hon i högan sky. Johanna försöker få lite färg i nunan, får se hur det går. Jag fick lite väl mycket f'ärg igår så jag skall akta mig idag.

Har under förmiddagen, morgonen, tränat Magna på att vara lös i trädgården utan att sticka på egna äventyr. Gick faktiskt riktigt bra, hon lyssnar och avbryter sitt äventyr med en gång. Har även lockat med öppen dörr ut och att hon skall hålla sig inne. Gick också det bra om man bortser från att hon jagade ut på farstun och skällde på en stackars fågel som inget hade gjort. Hon kom dock tillbaka när jag ropade. Himla bra tycker jag. Blev lite förvånad över att hon faktiskt stannade på farstun och inte stack ut på vår grusväg och jagade efter fågeln. Hon kan om hon vill.

Skall under dagen ner till sjön och svalka av henne lite i det kalla vattnet. Är väl inte helt badvänligt än. Var nere i fredags och igår och hon tycker det är sådär skönt. Är mest ute efter att dricka vattnet, om magen blir blöt tycker hon att hon har badat färdigt och springer hem igen. Får se om hon någon gång under sommaren kan tycka att det är skönt att bada, kanske hon kommer att drista sig till att simma lite. Vilket innebär att jag nog blir tvungen till detsamma. Någon som vet hur man får varm och behaglig temperatur i vattnet får ni gärna höra av er.

Lite övning i rallylydnad blir det nog under dagen också. Magna har fått in lite vett när det gäller att sitta "fot" men det går långsamt. Gå runt funkar ibland, men det kommer väl så småningom. Egentligen är det ju inte så svårt med rallyn, bara man vet hur man skall göra. Det viktigaste är ju faktiskt att man har kontakt med sin hund och att man tycker det är roligt.

Ja, nu var det allt för denna gång. Skriver snart igen om framgångarna :) Blogga lugnt i solen...

1 kommentar:

  1. Ni har gjort en hel ser jag....prova våtdräkt hehehe badkruka. Vi får se om det blir en gemensam avslutning på våran kurs framöver.// Malin

    SvaraRadera

Alla helgona var det ju...

Alla helgona var det ju...
Ett alster av Johanna.