söndag 17 maj 2009

Veckan redan slut?

Jaha, så var veckan slut igen. Jag har gjort min sista dag på praktiken jag har varit på i min utbildning så nu blir det skolan igen. Ska faktiskt bli kul att träffa de andra igen.

Har tränat lite med Magna i veckan också, hon börjar bli sig själv igen och lyssnar då och då på det jag säger. Hon kan vara riktigt duktig även på hemmaplan.

Lördagen spenderade vi uppe på Dahl och kollade Folkrace. Jonas och Claes har kört igen fast den här gången gick det inte lika bra som sist. Claes tog sig förvisso ganska oskadd igenom 3 heat, men det blev ingen final denna gång. Jonas körde 2½ heat kan man säga, sedan tog det stopp med besked. Han satte nosen i ett räcke och kortade bilen lite i fronten kan man säga. Ha, det var det roliga. Nu blir det många timmar i garaget och målning igen. Det är bara att vänja sig. Magna var med fast mest i min bil, som jag faktiskt hade kört dit med biltransportkärra bakom. Ja, nu skröt jag men jag är faktiskt lite impad på mig själv. (De andra också fast de säger det inte högt.)

Jag önskar och hoppas att denna vecka som kommer skall innehålla lite mera hundträning. Veckan har ju faktiskt bara 3 dagar som är obligatoriska för skolan så tid måste det ju finnas. Nu skall hon bli "perfekt" i mina ögon i alla fall. Skall se om hundpolarna kanske har tid så det blir riktigt gjort med störning och annat.

Jo, Johanna skall också vara med, just nu roar hon sig med "Ronja Rövardotter" en gammal klassiker. Vem vet, lite dagsljus och sol kanske hade gjort nytta för henne, skall testa det den här veckan. Jaa, regnar det blir hon blöt men det gör inget, vi har tumlare...


Hopp, nu blev det lite flum men det bjuder vi på. Ha de gôtt och blogga lugnt!


1 kommentar:

  1. Jösses som bilen ser ut. Magna ÄR perfekt heter det....jag hoppas att lte mer tid finns för hund denna vecka som dagt tiden bara flyger i väg. Ha det bäst // Malin

    SvaraRadera

Alla helgona var det ju...

Alla helgona var det ju...
Ett alster av Johanna.