fredag 14 augusti 2009

I´m back!

Ha, trodde ni inte va? Hade tänkt knycka datorn igår då alla tvåbenta hade annat för sig, men se det gick inte. Fy katten vilket väder det blev. Trodde taket höll på att ramla in eller nå´t. Det mullrade, smällde och förde ett herrans väsen. Fattade inte vad det va och blev skiträdd. Darrade som ett asplöv. Så tuff och kaxig jag var va? Hur som helst så förklarade husse och matte att det som hände utanför dörren kallas åska. Jag skiter i vad det var läskigt var det i alla fall. Fick sitta och trycka i husses knä eller ligga i soffan alldeles inpå matte, de fattade ju inte att taket eller vad som helst kunde rasa ner på oss. "var bara lugn det är inte farligt". ha vadå inte farligt, jag litar inte på dem en sekund.
Idag har det varit hundliv på riktigt. Jag har legat i solen ute och haft det jätteskönt. Matte har fixat och donat i trädgården och jag har latat mig. HELT perfekt.
Glömde nämna en sak som jag har lovat. Nikita var ju här och sprang efter bollen igår. HELA tiden springer hon som en tok efter bollen. Jag har inte fattat vad det är som är så kul med den. Kunde ju fråga förstås men hon är ju aldrig stilla. Fick tillfälle att rya i lite åt henne igår med, hon tror hon kan göra hur hon vill i MITT kök. Ett litet ryande och Nikita fick en tillsägelse att gå och lägga sig, det funkar varje gång.
Så ett litet tips till er andra som kan ha bekymmer ibland, med små ettriga varelser. Rya i rätt sekund så får den andre tillsägelsen. Bra va?
Shit nu kommer matte igen. Jag tog i alla fall inte hennes chokladbit som jag tänkte.
Vov på er så hörs vi när jag kan knycka datorn igen! //Magna

1 kommentar:

  1. Ja fu 17 va det åskade. Och idag börjar man att jobba hur kul e det....
    Du i fall du vill ha mer besökaree till sidan lägg in den på rytterling.se fifu:s lista = först in sist ut....kram

    SvaraRadera

Alla helgona var det ju...

Alla helgona var det ju...
Ett alster av Johanna.