tisdag 25 augusti 2009

Nu är hösten här!

Nu har hösten kommit och det märks, kvällarna är mörkare och alla är i skolan eller jobbar. Kan vara lite skönt ibland men inte hela tiden. Jag känner mig lite ensam faktiskt.
Igår kväll tog matte med mig till Brukshundsklubben i Trollhättan. Jag skall gå på kurs igen. Fick lift med Turbo och hans matte, vilket var lite läskigt. Mattes bil är bäst för där får jag ligga i min bur och inte vara lös och ledig med en stor Flat bredvid mig. Kan ju säga som såhär, han är jättetrevlig men jag litar inte riktigt på honom.
Hur som helst kom vi dit och det var förutom vi 2, 7 andra fyrbentingar som jag bör bekanta mig med. Hur det nu skall gå till! Jag kan låta som att jag kan ta vara på mig, men det är allt. Tycker det känns lite jobbigt men det skall väl lösa sig det med. Bara jag får träna på det jag skall så är det jättekul. Då kan jag glömma de andra och bara ha ögon för matte som sköter sig rätt hyfsat med godisdelandet. Tycker nog jag har lyckats ganska bra med att få henne att fatta att jag förtjänar mycket godis under ett pass. Hm, glömde säga till henne igår att ta med en säck godis, men det kommer jag att komma ihåg till nästa vecka. Hur som helst gick kvällen över förväntan, instruktören sa att man måste inte hälsa på alla om man inte vill, det kan vara bra att inte göra det också. Mycket snäll instruktör tycker jag!
Nu får vi öva, ja matte mest, på att gå fint och sitta kvar, jag har inte så svårt för det men matte har inte fått in klämmen riktigt med belöningen. Ja vi har hela veckan på oss så det skall nog gå bra, på torsdag får vi nog hjälp av Turbo också och då blir det ännu bättre.
Det var allt för denna gång! Vov och ta det lugnt med bloggandet. //Magna

Ps. Jag glömde ju att tala om att det finns en snygging på kursen. Han heter Adidas och är en Schapendoes han med. Skall kolla lite extra nästa gång :)

1 kommentar:

  1. ja Turbo var oxå mycket trött efter gårdagen. Ja jösses vad nyttigt det var. Superduktiga är ni nu är det bara att fylla i tävlings formuläret :)) Vi ses på Torsdag // Malin

    SvaraRadera

Alla helgona var det ju...

Alla helgona var det ju...
Ett alster av Johanna.