söndag 15 november 2009

Helg igen.

Så är det söndag igen och allt är som vanligt. Veckan har vi tagit oss igenom trots väder och vind. Det fanns ett litet hot om snö men den syntes inte till. Tur var väl kanske det. Min bil har fått vinterhjul och det känns bra, nu är inte snön något större hot längre.
Vi har dock inte fått tränat något speciellt den här veckan, bara lite i köket så att säga. Inte för det, Magna är ganska nöjd med det med eftersom det vankas godis. Jag känner mig som en godisautomat. Någon som har samma känsla?
Igår begav vi oss, jag och Claes, ner till den stora staden Göteborg tillsammans med hans syster. Vi åt god mat på "Lilla London" i lugn och ro. Ja så lugnt som det nu kan bli en lördag kväll i storstaden. Fantastisk service och trevliga kypare. Jättegott var det. Efter detta skrovmål tog vi oss en tur utefter Avenyn och strosade. Hade tur att det inte regnade men som alla vet så håller turen inte i sig så länge. När kl närmade sig att infinna sig på Lorensbergs teatern, cirka ½ timme före det började där, då kom regnet och vi tog vår tillflykt in i foajen. Vi såg "The producers" med Pernilla Whalgren, Claes Malmberg, Claes Månsson, Magnus Härenstam och många fler. Den var lite trögstartad men sedan tog det sig och blev riktigt roligt. Mycket sång och dans blev det på proffsigt manér.
Vi hade riktigt trevligt där nere i Götet men gud så trött man blir efter en sådan sak. Hemma sent typ vid 12 på natten är inget för oss som har passerat halva pensionsåldern, det insåg jag igår. Men det är bara att repa sig och antingen fortsätta med nattlivet eller finna sig i att det är som det är. Skit också.

Det var allt för denna gång så blogga lugnt.//Anette

1 kommentar:

  1. vad kul att det var bra. Ni behövde få komma ut lite på egen hand ;)
    Vi måste ta oss ut denna veckan annars blir jag tokig // Malin

    SvaraRadera

Alla helgona var det ju...

Alla helgona var det ju...
Ett alster av Johanna.