söndag 1 november 2009

November, usch!

Ja, så har vi kommit in i November. En mörk månad som dessutom är kall. Finns det ingen hejd på saker och ting?
Nu skall vi inte gnälla, men ändå....
Sedan 1 vecka tillbaka har vi en löptik här hemma, inget vidare faktiskt. Finns inget som passar mer än uppmärksamhet, gos i soffan och en väldig massa fram-å-tillbaka vandring. Ok, Magna är ganska lugn av sig men det blir ganska jobbigt när det pockas på uppmärksamhet hela tiden. Hon har dessutom blivit lite slarvig med åren så det blir en del droppar här och där. Precis som att städning står högst på listan just nu. Tror inte det...

Efter en lång väntan så har snickeriet på huset dragit igång i alla fall. Vi har lejt folk till det, en mycket smidig men kostsam historia å andra sidan så blir det gjort och vi behöver inte fundera på om det skall göras si eller så. De är ju experter som gör det nu och då bör det ju bli bra. De har kommit långt och i veckan som kommer så kommer det att bli ännu mer som blir färdigt. Det skall bli skönt med en större hall och ett riktigt badrum faktiskt. Jätteskönt! Vi tror vi vet vart Magna kommer att ägna sina dagar någonstans eftersom det kommer att finnas värmegolv i hallen. Mycket skönt att ligga på skulle jag tro.

Den här helgen har det ju varit, eller är fortfarande Alla helgons helg och det märktes inatt då huset varit barikaderat av tonåringar som skulle se skräckfilm. Rätt kul faktiskt. Det var "Imse vimse spindel" på TV inatt och den såg dem. Jag såg bara första timmen sedan gick jag till sängs. Jag har blivit för gammal för sån´t. Trött som attans och spänningen försvann liksom på nå´t sätt. Hur som helst satt ungdomarna uppe och såg hela. Dock har de inte vaknat än så jag har inte fått någon rapport på vad de tyckte. Hörde något enstaka litet skrik en stund efter att jag hade gått och lagt mig så jag har mina aningar. Tjejerna som var med och tittade på filmen är båda två rädda för spindlar så efter detta skall de nog inte gå ner i vår källare i alla fall. ;)

Ska se om Magna har lust att träna lite sedan i eftermiddag, nu har hon kommit in i detta med att sitta fot och att sitta framför på kommando. Problemet jag har fått nu är att hon försöker tigga till sig det mesta i matväg just nu, genom att sitta fot och framför. I sådana lägen fattar de j-t fort. Idag skall vi nog ta tag i slalom mellan koner. Det skall bli spännande att se vad hon tycker om det. Jag vet att jag kommer bli en aning snurrig men so what. Kanske det blir lite gå fot i olika tempo också, det är ganska kul. Ögonkontakten fungerar lika bra fortfarande om man är här hemma, det är värre när man är någon annanstans för det luktar gott och intrycken är viktigare än lilla jag. Det skall vi också jobba bort men en sak i taget, det är bäst. Vi har ju hela vintern på oss, eller?

Ja det får räcka för denna gång. Tänkte avsluta med ett citat som en god vän sa till mig här i helgen, "Vänner är som stjärnor på himlen, det är inte alltid man ser dem men man vet att de finns." Det får en att tänka till lite. Så blogga lugnt så hörs vi snart igen! //Anette och Magna.

1 kommentar:

  1. Jättefint alster...Hörr u du sa ingenting om löptik hmmm det vart nog bra ändå att prommisen uteblev ;))Ha det gött i regnet.
    Kram Malin

    SvaraRadera

Alla helgona var det ju...

Alla helgona var det ju...
Ett alster av Johanna.