måndag 26 april 2010

Fick en fråga

Fick en fråga på Face book från en av mina bästa vänner. Man kan bli lite konfunderad. Jag skröt om min bedrift igår om hur jag varit ute i landet å påtat ju. Då kom frågan: Har du ett land? Vet inte om det var ironiskt menat eller om hon skämtar med mig.
Det råkar vara så här att jag kanske har dolt mina land lite väl mycket de sista åren. Kanske inte har visat min "gröna talang", men nu j-ar skall jag visa dem. Skämt å sido, jag älskar min vän lika mycket nu som förut.
Jag har dock bestämt mig för att ge trädgården en chans, fast det finns hur många små land som helst i den. Svärmor älskade sina land, så jag får väl älska dem halvhjärtat jag med. Nja, det stora potatislandet kommer jag inte ens försöka med. Det har jag lämnat hädan åt naturen. Kanske lite sommarblomster men inte mer.
Jag ser fram emot när jag har införskaffat mig nya blomster till landen så det ser riktigt fint ut. Kan man köpa plastblommor tro? De står sig fina hela sommaren och man behöver inte vattna om det blir varmt och torrt. Får fundera på det.
Nu skall jag gosa med vovven som verkat lite stressad idag. Husse har bara varit hemma en snabbis och sovit sen åkt sen sovit sen åkt sen ätit sen åkt. Verkar vara lite rörigt, men det är så det är här hemma. Nu skall vi gosa, träna lite konster, sen i säng och just det, sova lite. Imorgon bär det av till jobbet igen och Magna får passa huset när husse sover. Blogga lugnt! //Anette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Alla helgona var det ju...

Alla helgona var det ju...
Ett alster av Johanna.